Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úmrtí Karla Gotta pohledem vybraného českého a německého tisku
Brožová, Zuzana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jaký mediální obraz Karla Gotta je konstruován v českých a německých denících 24 dní po oznámení jeho smrti. Vybranými periodiky jsou Lidové noviny, Blesk, Frankfurter Allgemeine Zeitung a Bild. Periodika byla zvolena tak, aby bylo v každé jazykové variaci zastoupeno jedno periodikum serióznějšího charakteru a jedno periodikum bulvárnějšího charakteru. Práce se skládá ze tří částí. Teoretická část představuje pojmy relevantní pro tuto problematiku a charakterizuje vybraná periodika. Metodologická část vysvětluje koncept kvalitativního výzkumu a metody zakotvené teorie. Hlavní část tvoří analytická pasáž, která popisuje výsledky analýzy a představuje konstruované obrazy rozdělené do čtyř období. V závěru práce je nejdříve provedena komparace českých a německých deníků a v nich vytvářených obrazech. Poté jsou mezi sebou porovnána česká periodika.
Characteristics of Current Language of Advertising in the Daily paper "Bild"
Svobodová, Veronika ; Zeman, Dalibor (vedoucí práce) ; Poimer, Christiane (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice německého reklamního jazyka v bulvárním deníku Bild. Klade si za cíl analyzovat reklamní text z hlediska jeho formální a grafické struktury. Práce se zaměřuje na specifické jazykové a typografické prostředky vyskytující se v reklamním textu. Dále se soustředí na využití slovních druhů a jejich zastoupení ve zkoumaných textech. Provedenou analýzou bylo prokázáno pronikání uměleckých prostředků do jazyka reklamy a jeho zaměření na stručnost a výstižnost, které bylo podloženo především zastoupením substantiv, komposit a jednočlenných oznamovacích vět. Práce může sloužit jakožto vhodný podklad pro další jazykové studie reklamních textů či zkoumání jejich specifik. KLÍČOVÁ SLOVA Lingvistika, jazyk reklamy, bulvární tisk, Bild, jazykové prostředky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.